Friday, February 19, 2010

Apple pie....

Betapa Syumulnya Islam sampai Earnest Gellner pon kata dalam Buku dia yang Orang Islam dan agamanya tak dapat dipisahkan. There is no Secularization in Islam. Kepercayaan Islam adalah sama kuat macam sekurun yang lalu dan mungkin lebih kuat kata Gellner. Dia bukan mcm kepercayaan orang yang bukan Islam seperti yang dikatakan oleh pensyarah dari pakistan Abida Eijaz dimana ada kontradiksi diantara kitab2 sebelum kitab "Kalamullah yang latest" yang menyebabkan trend secularization menjdai lebih teruk. Ye lah, kalau dah berlawanan dgn sains mmg lah orang tak mau. BTW, kalau hangpa nak tau, Earnest Gellner nie adalah seorang berketurunan daripada negara yang passport kita tak bole pergi... Paham-paham lah. Yang bestnya any articles yang aku baca pasal Secularization in Islam, memula sekali depa akn cite mamat nieh. Atas sebab2 nie lah yang aku dok buat research aku pasal economic development and secularization.









Anyway, dah mintak dah data kat "Cik Y" cun woooo.....N En Zakaria pon bagi positive feedbak... Update ngan prof, dia nak jugak data utk single household soooo takpah ikut cakap boss/pak mentua/mentor/hoogelaren/Professor walaupon aku rasa n Cik Y rasa data tu tak represent the whole of Malaysia. Nak kene spend aaa skit utk data tu tp takpalah utk masa depan. Aku estimate dalam RM10000...mmg banyak tp... anggap je 2000EUR pastu pandai2 laaa aku claim kat USM keee Rijkuniversiteit Groningen kee...They dont call Rijkuniversiteit for nothing... Rijk means rich!....












Social life....




Seronok ngan kerenah bebudak lithuania nieh. Roomate aku nie perut dia lagi Melayu drp aku!!.

Few days ago, aku nampak dia masak NASIK GORENG!!!! Hampeh! aku pon tak penah masak nasik goreng. Pastu aku nampak dia goreng teloq.... siap bubuh kicap, cili n rempah apa ntah, bau maaacam masakan Melayu. Cuma malam tadi dia buat apple pie utk aku...Apple pie bujang hahaha. I felt like it was my birthday!! Mmg sedap, Smaak Lekker. Teringaaat dekat Vaiva dan Indre, depa pon suka buat apple pie dkt aku jugak











Rasa mcm birthday aku....Depa semua tgk muka aku time aku tgh makan apple pie... sedap giler... Aku cuba control ekspresi aku tp tak bole maaa



Muka control nikmat Apple pie





Yang nie tak bole blah, tangkap gambor mesti posing maut







Yessss Dapat gambaq nikmat.....Mmg sedap pon pie nie.. Nak buat pon simple giler.... 2 cups Manni((Letuva)/griesmeal(nederlands)/Samolina(English) dalam BM aku tak tau.... 2 cups tepung n 1 cup gula pastu mix it together satu layer campuran mende2 tu satu layer apples(potong2 aaaa) n satu layer tepung2 tu n atas taruk butter pastu tauk dalam oven. Lepas sejam Voilla!













Bawah Nie aku tgh kebosanan menunggu Vincas beli kasuit
Ronda satu Groningen tak jumpa yg berkenan...kalau nak cari bini tak tau laa cemmana
































Nie, aku tgh bawak depa jalan2 perkenalkan Groningen. Tgk...Melayu nieeeee la jugak yang dok bawak depa tour groningen.... Tunjuk kat depa, Bank kat mana pejabat tu...pejabat niee...Grootemarkt.

Mcm nie laaa aku dok ulang alik drp kitchen aku utk masak. Rilek jeee pakai kain pelikat...Kekadang boleh lari dan lompat.














































No comments:

Post a Comment